Szkolenie zamknięte

Zmiana, kryzys, konflikt w organizacji

Warsztaty praktyczne dla pracowników i kierowników stojących w obliczu gwałtownych zmian

Szkolenie dostępne w formule zamkniętej w siedzibie zleceniodawcy

Opis

Przełożeni muszą stawić czoła wyzwaniom biznesowym w okresie dekoniunktury gospodarczej, a dodatkowo sprostać rosnącym oczekiwaniom podwładnych. Zapotrzebowanie na umiejętności przywódcze w czasach dużej zmienności otoczenia bardzo rośnie.

Nie da się uniknąć tej presji. Można się jednak do trudnych warunków działania przygotować poprzez wyposażenie kierowników wszystkich szczebli w techniki zarządzania, które zwiększają ich umiejętność adaptacji. Skuteczne i sprawdzone w praktyce narzędzia i metody zarządzania zmianą prezentujemy w trakcie proponowanego szkolenia.

Cel

Konflikt, kryzys czy zmiana to elementy pojawiające się w każdej organizacji. Nie można ich uniknąć, można się na nie przygotować, a gdy już wystąpią można wyzyskać je dla wzmocnienia organizacji. Celem treningu jest dostarczenie narzędzi pracownikom przedsiębiorstwa do adaptacji w nowych warunkach jakie stwarza zmiana. Zdobycie umiejętności wykorzystania przezmian i kryzysów dla poprawy warunków i relacji w środowisku pracy.

Metoda

  • prezentacja metod zarządzania zmianą, konfliktem, kryzysem
  • analiza przypadków
  • ćwiczenia warsztatowe

Korzyści

  • Przygotowanie na nową sytuację
  • Nabycie umiejętności kształtowania odpowiednich postaw
  • Usprawnienie metod komunikacji
  • Poznanie metodologii podtrzymania zmian

Zawartość

A. Siły i okoliczności implikujące zmianę i ich wpływ na porządek wewnętrzny organizacji

  1. Najistotniejsze formy zmian
    • nowe relacje z rynkiem
    • restrukturyzacja - nowe relacje wewnętrzne
    • zmiany władzy w organizacji (fuzje, przejęcia)
  2. Różnice między zmianą planowaną i wymuszoną wraz ze strategiami postępowania

B. Praktyka zarządzania zmianą w organizacji

  1. Czym w istocie jest zmiana?
  2. Zmiana w organizacji – konsekwencje dla pracowników
  3. Proces zmiany organizacyjnej i zmiany indywidualnej
  4. Planowanie zmiany – wykorzystanie metodyki CC
  5. Zmiana w ujęciu systemowym
  6. Marketing wdrożeniowy, – czyli jak informować o zmianach
  7. „Pożegnanie”, „Bufor”, „Powitanie nowego”
  8. Przygotowanie planu zmiany (przykłady praktyczne)
  9. Jak „pożegnać” stare?
  10. Konstrukcja bufora – indywidualizacja fazy przejścia
  11. Zadania w fazie „przejścia – bufora”
  12. Zasady efektywnej komunikacji wspierającej zmiany

C. Psychologiczne aspekty zmiany, konfliktu, kryzysu w praktyce lidera

  1. Reakcje pracowników na zmiany
    • etapy reakcji (szok, obrona, przyznanie, akceptacja)
    • przejawy oporu (regresja, protesty, cyniczny stosunek do pracy)
    • wpływ oporu na przeprowadzenie zmiany
    • AZ – model indywidualnej zmiany
    • uczenie się dorosłych – praca z doświadczeniem i przekonywaniem
    • przepracowanie zmiany – praca z przekonaniami
    • typy pracowników, ich emocje i reakcje w obliczu zmiany
  2. Rola lidera w procesie zmian
    • identyfikacja lidera
    • ocena kompetencji do przewodzenia zespołowi
    • przywództwo w procesie zmian
    • motywowanie pracowników – budowanie strategii przyszłościowych
    • skuteczne wywieranie wpływu

D. Ocena efektów i utrwalenie zmian

Osoby docelowe

Kierownicy wszystkich szczebli zarządzania oraz pracownicy w szczególności narażeni na konsekwencje zmian zachodzących w środowisku zawodowym.

Prelegenci

dr Marcin Żółtak

Doktor nauk humanistycznych, trener i konsultant w zakresie szkoleń i doradztwa w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Absolwent studiów magisterskich psychologicznych i pedagogicznych,  studiów podyplomowych z zarządzania kadrami oraz studium menedżerów personalnych. Zajmował stanowisko menedżera personalnego w międzynarodowych korporacjach. Łatwo nawiązuje kontakt z grupą, a dzięki jego stylowi pracy uczestnicy odkrywają swoje mocne strony i uczą się jak wykorzystać naturalne predyspozycje i talenty.