Skuteczne zarządzanie projektami
Planowanie, koordynowanie i kontrolowanie pracy zespołów projektowych
Szkolenie dostępne w formule zamkniętej w siedzibie zleceniodawcy
Opis
- Dlaczego tak wiele projektów kończy swój żywot na etapie planowania?
- Dlaczego mimo zaangażowania najlepszych współpracowników nie udaje się doprowadzić projektu do końca?
- Dlaczego tak łatwo ulatuje entuzjazm i motywacja, a narasta frustracja i konflikty w zespole?
Projekty nie realizują się same – na sukces pracują ludzie. Jednakże nawet największy entuzjazm nie zastąpi znajomości technik i narzędzi, bez których nawet prosty projekt znajdzie swój finał w niszczarce.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia wyposażeni zostaną w zestaw praktycznych technik i narzędzi, które zastosowane w trakcie realizacji projektu – niezależnie od jego skali – zwiększają szanse na optymalizację prac zespołu projektowego.
Zawartość
A. INICJACJA – wybór projektu
Świadomy i w pełni racjonalny wybór projektu, ustanawianie priorytetów, definiowanie celów
B. DEFINICJA – czynniki sukcesu
Właściwe początki, weryfikacja celów projektu, dobór członków zespołu projektowego i rozdanie ról, ustalenie sposobów komunikacji
C. PLANOWANIE – plan działań i zasoby
Definiowanie zadań, określenie niezbędnych zasobów, budżetowanie projektu, plan działania
D. WDROŻENIE – monitorowanie i zmiany
Śledzenie realizacji zadań składowych, analiza ścieżki krytycznej, zmiany planu działania i tryb ich komunikowania, budowa planów awaryjnych
E. ZAMKNIĘCIE I OCENA - dokumentowanie
Ocena realizacji projektu, dokumentowanie jego przebiegu, budowa bazy wiedzy, udostępnianie wiedzy i doświadczenia
F. ZESPÓŁ – ludzie, a projekt
Tworzenie i podtrzymywanie relacji międzyludzkich, motywowanie i wzbudzanie entuzjazmu, kierowanie ludźmi
Osoby docelowe
Seminarium zaprojektowane jest w szczególności dla członków i liderów zespołów projektowych, niezależnie od ich pozycji w organizacji oraz niezależnie od branży w jakiej działa ich przedsiębiorstwo.
Prelegenci
Absolwent Wydziału Planowania i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Prowadząc przez szereg lat własną działalność gospodarczą nabył praktycznego doświadczenia w zarządzaniu pracownikami oraz w zakresie negocjacji.
Od 1997 r. w branży szkoleniowej. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie z zakresu Zarządzania Projektami oraz Rozwiązywania Problemów i Podejmowania Decyzji (certyfikat KEPNER-TREGOE®); brał udział w wielu projektach poświęconych Rozwojowi i Ocenie Kompetencji Pracowniczych (Development and Assessment Centers), Zarządzania Zmianą (Change Management) oraz Integracji i Budowie Zespołu (Teambuilding Workshops). Szkolił m.in. dla UNILEVER POLSKA SA, Auchan Polska czy Geodon Richter.