
Podsumowanie zmian podatkowych w roku 2023 oraz zmiany, na jakie należy się przygotować w roku 2024
webinar, 11.10.2023
Webinarium
Cena: 249,00 zł netto
Opis
W 2023 roku w życie weszło sporo zmian w zakresie podatków VAT i CIT, a to nie koniec - nowości są planowane również na rok 2024. Podczas szkolenia prelegentka omówi je wraz z przytoczeniem konkretnych przykładów, zwróci też szczególną uwagę na budzące najwięcej wątpliwości kwestie.
Metoda
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z webinaru:
- urządzenie mające dostęp do sieci Internet
- dostęp do konta poczty elektronicznej
- najnowsze wersje przeglądarek internetowych, m.in. Microsoft Edge 84+, Google Chrome 83+, Firefox 78+
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka obsługująca pliki cookies
- połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (4G/LTE) - sugerowana prędkość pobierania (download) 4Mbps (500 kB/s).
Korzyści
Uczestnicy otrzymają odpowiedzi m.in. na pytania:
- jak zniesienie stanu epidemii wpływa na aspekty podatkowe?
- jaki jest nowy okres obowiązywania split payment?
- jakie są aktualne zasady przygotowywania dokumentacji cen transferowych?
- czego dotyczą pakiety SLIM VAT 2 i 3?
- jak wdrożyć KSeF w firmie?
Zawartość
1. Jak zniesienie stanu epidemii wpływa na aspekty podatkowe?
- powrót do raportowania schematów podatkowych – kto ma obowiązek i kiedy należy raportować?
- ważność certyfikatów rezydencji
- termin zawiadomienia o płatnościach na rachunek spoza białej listy
2. Do kiedy należy stosować obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności w VAT?
3. Zmiany i uproszczenia w podatku VAT, w szczególności w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i prawa do odliczenia VAT; uproszczenie w rozliczaniu zaliczek w VAT; zmiany w zakresie faktur korygujących; zmiany w zakresie kursów przeliczenia walut obcych;
4. KSef w praktyce:
- kto i od kiedy musi stosować KSeF?
- na czym polega nowy system fakturowania?
- jak wdrożyć KSEF w firmie?
- praktyczne problemy wynikające z realizacji obowiązków KSEF
5. Aktualne zasady przygotowywania dokumentacji cen transferowych:
- progi dokumentacyjne
- elementy dokumentacji TP
- nowy TPR z oświadczeniem zarządu
- zwolnienia z obowiązku przygotowywania dokumentacji TP
6. Sesja pytań i odpowiedzi
Czas trwania
Godzina 10.00 - 14.00
Osoby docelowe
Szkolenie przeznaczone dla:
- księgowych
- dyrektorów finansowych w przedsiębiorstwach
- doradców podatkowych
- pracowników i właścicieli biur rachunkowych
Prelegenci
Doradca podatkowy; współzałożycielka i Prezes DCF TAX. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w poznańskich kancelariach podatkowych oraz w jednej z największych firm doradczo-audytorskich w Polsce, o globalnym zasięgu i marce – Grant Thornton Polska. Specjalizuje się w podatkach dochodowych oraz w cenach transferowych. Ulubione obszary podatkowe to: rozliczanie ekspatów i nierezydentów, podatek u źródła, ulgi podatkowe, ceny transferowe. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autorka publikacji prasowych o tematyce podatkowej. Prywatnie zapalony sportowiec – uwielbia jogę, bieganie, wspinaczkę i wędrówki wysokogórskie.
Cena: 249,00 zł netto