Warsztaty praktyczne

Skuteczna polityka cenowa i rabatowa

Sales Manager's Boot Camp

Warszawa, 20.11.2020

Centrum Golden Floor, Millenium Plaza, Aleje Jerozolimskie 123a

Opis

Jeżeli:

  • zarządzasz sprzedażą i jesteś rozliczany z wyników sprzedażowych w swojej firmie,
  • poszukujesz praktycznych rozwiązań opartych na wieloletnim doświadczeniu

zapraszamy do udziału w warsztatach, podczas których nasza ekspertka na przykładach z biznesu przedstawi rozwiązania, które z sukcesami wdrożyła w życie.

Korzyści

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

  • Program warsztatów skonsultowany z menedżerami sprzedaży – powstał w oparciu o ankiety przeprowadzone wśród uczestników poprzednich edycji Sales Manager’s Boot Camp.
  • Unikalna formuła – case study + ćwiczenia + konsultacje z prelegentem.
  • Doświadczenie i praktyka prowadzącej – współpracujemy wyłącznie z trenerami, mogącymi pochwalić się wieloletnim praktycznym doświadczeniem.
  • Praktyczne materiały szkoleniowe – każdy uczestnik otrzyma pakiet materiałów omawiających najważniejsze punkty warsztatów.
  • Opieka eksperta – warsztat kończy się specjalnym PANELEM KONSULTACYJNYM, podczas którego uczestnicy mogą wyjaśnić niejasne kwestie lub skonsultować problemy z własnej praktyki z trenerem.
  • Organizator – magazyn „Szef Sprzedaży” – źródło wiedzy i inspiracji menedżerów sprzedaży.

Podczas warsztatu dowiesz się jak:

  • dobrać strategię cenową do grupy produktów lub usług
  • stworzyć efektywne portfolio cenowe produktów lub usług
  • kontekst wpływa na postrzeganie ceny
  • ustalić cenę dla finalnego nabywcy, a jak dla firm pośredniczących w sprzedaży
  • skutecznie wprowadzić podwyżkę cennika
  • przygotować Twoje siły sprzedaży do sprzedaży po ustalonej cenie
  • różnicować strategię cenową w poszczególnych kanałach dystrybucji
  • stworzyć efektywną politykę cenowo - rabatową dla klientów
  • dostosować elementy kontraktów handlowych w środowisku wojen cenowch

 

Dla prenumeratorów czasopism sprzedażowych cena 699 zl netto od osoby.

 

W salach, w których prowadzone są szkolenia wprowadzono procedury bezpieczeństwa sanitarnego dla przebywających w nich osób.

Zawartość

1. Zasady budowania strategii cenowych

  • Czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę ustalając cenę produktu lub usługi
  • Metody i narzędzia do ustalania polityki cenowej
  • Rola produktu lub usługi, marży i wolmenu w ofercie handlowej i przełożenie tych czynników na cenę
  • Strategia "zbierania śmietanki", penetracji, cen prestiżowych, cen eliminujących konkurentów - wady i zalety najpopularniejszych strategii cenowych, praktyczne przykłady z biznesu
  • Strategia cenowa a cykl zycia produktu i propozycja wartości
  • Jak dostosować strategię cenową do rodzaju produktu/usługi w zależności od celów firmy, fazy życia produktu/usługi i wrażliwości cenowej nabywców?
  • "Product-line-up" i pozycjonowanie cenowe - praktyczne wykorzystanie na przykładach z biznesu
  • Channel management w polityce cenowej

Ćwiczenie praktyczne oparte na case study: określenie polityki cenowej dla nowej oferty w oparciu o omawiane narzędzia

2. Polityka rabatowa i elementy matematyki biznesowej w polityce cenowo - rabatowej

  • W jaki sposób wykorzystać politykę rabatową do budowania lojalności klientów i wspierania realizacji obranej strategii handlowej
  • Podstawowe elementy matematyki biznesowej w odniesieniu do polityki cenowej - obliczanie marż, narzutów i rabatów
  • Jak skonstruować warunki handlowe, aby wspierały politykę sprzedaży i ograniczały wojny cenowe?

Ćwiczenie praktyczne: obliczanie wpływu dodatkowych rabatów promocyjnych na rentowność

3. Przygotowanie handlowców do pracy z ceną

  • Wysokie upusty a wizerunek produktu/usługi - jak uniknąć błędów przy ustalaniu polityki rabatowej firmy
  • Na ile pozwolić handlowcom przy rabatowaniu produktów/usług, aby ich sprzedaż była zyskowna i nie wpłynęła na zaufanie klienta do firmy
  • Jak skutecznie wprowadzić podwyżkę cennika?

4. Psychologia cen

  • Jak nasze ceny odbierają nabywcy - psychologiczny aspekt ceny i rola kontekstu cenowego - praktyczne przykłady
  • Rola wizualnej prezentacji ceny i dodatkowych kosztów oferty
  • Najczęściej popełniane błędy w realizacji polityki cenowej - przykłady z praktyki prowadzącej szkolenie

5. Konsultacje z trenerem

  • Podczas panelu trener odpowie na pytania uczestników

Czas trwania

09.00-16.00

Osoby docelowe

  • dyrektorzy sprzedaży i marketingu
  • kierownicy działów marketingu
  • menedżerowie sprzedaży
  • product managerowie
  • e-commerce managerowie
  • właściciele firm z sektora MŚP

Prelegenci

Małgorzata Warda

Ma ponad 20 lat praktycznego doświadczenia w sprzedaży, marketingu, zarządzaniu projektami i zespołami oraz organizacjami na rynkach B2B i B2C. Doświadczenie zdobywała w dużych korporacjach, zaczynając od stanowiska sprzedawcy i przechodząc przez szczeble menedżerskie do pozycji Dyrektora Handlowego i Zarządzającego. Zarządzała sprzedażą w konceptach m.in. omnichannel i multichannel. Ma doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży m.in. poprzez sieci handlowe, własne sklepy detaliczne i internetowe, programy lojalnościowe, katalogi i advertoriale, shoppingowe kanały TV oraz call center. Jest wykładowcą w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej z zakresu marketingu i strategii sprzedaży.  Prowadzi firmę doradczą Warda Consulting Team - doradza przedsiębiorstwom, jak zwiększyć sprzedaż i rentowność działań. Jest także mentorem biznesu certyfikowanym na poziomie międzynarodowym przez European Mentoring & Coaching Council.