ONLINE

6. Forum Nowoczesnego Controllingu

Ochrona cash flow, analiza ryzyka, zarządzanie należnościami

Konferencja ONLINE, 22.10.2020

Opis

W biznesie i finansach jest jak w życiu. Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Szczególnie zaś w czasie kryzysu i niepewności. Zamiast martwić się, czy starczy nam gotówki na zapłatę zobowiązań, lepiej zaplanować wpływy i wydatki w trybie ‘kryzysowym’… Zamiast windykować, lepiej sprawdzać na bieżąco kontrahentów i monitorować należności. Zamiast liczyć, że jakoś to będzie, lepiej ocenić ryzyko działań, zaplanować optymalizacje i oszczędności...

Podczas konferencji odpowiemy na pytania:

  • W jaki sposób regulacje związane z pandemią, zamiast nieść pomoc, mogą zagrozić płynności finansowej polskich przedsiębiorstw?
  • Jak, nawet w ekstremalnych warunkach, na bieżąco weryfikować kontrahentów i zabezpieczać należności?
  • Jak identyfikować zagrożenia dla płynności finansowej przedsiębiorstwa oraz jakie podjąć kroki w przypadku jego niewypłacalności?
  • W jaki sposób stworzyć dashboard do ekspresowej analizy wpływów i wydatków w ciągu miesiąca?
  • Jak płynnie przejść od planu zatrudnienia do kompletnego budżetu kosztów związanych z pracownikami?

Metoda

Innowacyjna formuła konferencji - Fin Live Talks

Czy zdarza Ci się, że oglądasz konferencję online i po dwóch godzinnych wystąpieniach jesteś wręcz wyczerpany? Użycie komputera jako medium sprawia bowiem, że nasza koncentracja spada zdecydowanie szybciej, niż podczas tradycyjnej konferencji.

Dlatego my postawiliśmy na Fin Live Talks: zwarte, konkretne i przede wszystkim naładowane wiedzą wystąpienia. A co najważniejsze - dostosowane tematycznie do obecnej sytuacji.

  • Wzięliśmy przykład od najlepszych - inspiracją do powstania Fin Live Talks były wystąpienia światowych ekspertów - TEDTalks - znane ze swojej krótszej, ale jednocześnie bardziej przystępnej formuły wykładów
  • Koniec z wierceniem się w niewygodnym krześle konferencyjnym - Fin Live Talks możesz oglądać z dowolnego miejsca i w najwygodniejszej dla siebie pozycji
  • Wiemy, że są wśród nas poranne ptaszki i nocne marki - wszystkie wystąpienia zostaną nagrane i będą dostępne jeszcze przez 5 dni, byś mógł zaplanować ich odsłuchanie wtedy, kiedy Ty jesteś najbardziej efektywny

Korzyści

Jak to działa?

  1. Wykłady - nie musisz się obawiać, że dotrzesz na miejsce konferencji spóźniony. Przed konferencją otrzymasz na swojego maila dostęp do pokoju wykładowego.
  2. Interakcja z prelegentem - u nas zdążysz zadać swoje pytanie i na pewno dostaniesz odpowiedź. Po każdej prelekcji będziesz mógł wziąć udział w internetowej sesji Q&A z prelegentami.
  3. Networking - otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy wydarzenia na LinkedIn, gdzie z łatwością odnajdziesz i porozmawiasz z innymi uczestnikami konferencji i prelegentami.
  4. Small Talks - przerwy nie muszą być nudne. W ich trakcie poznasz m.in.ciekawostki o parzeniu kawy, czy efektywne ćwiczenia biurowe.
  5. Paczka konferencyjna - przed konferencją wyślemy do Ciebie pocztą niezbędnik uczestnika, gdzie znajdziesz materiały konferencyjne i... niespodzianki :)

W cenie udziału w spotkaniu otrzymają Państwo:

  • Merytoryczną wiedzę na najwyższym poziomie
  • Możliwość konsultacji z ekspertami i praktykami w trakcie sesji Q&A oraz nawiązania kontaktów biznesowych dzięki zamkniętej, dedykowanej wydarzeniu grupie na LinkedIn
  • Pakiet materiałów szkoleniowych, dzięki którym zdobytą wiedzę łatwiej będzie utrwalić i podzielić się nią z innymi pracownikami
  • Certyfikat udziału w konferencji

Zawartość

1. Cash Flow is the King

  • Rekomendowane narzędzia do bieżącej analizy wpływów i wydatków
  • Jak pracować z dashboardem cash flow: analizy what-if etap po etapie

2. Planowanie i budżetowanie kosztów – przykład kosztów HR

  • Jak płynnie przejść od planu zatrudnienia do kompletnego budżetu kosztów związanych z pracownikami?
  • Rekomendowane narzędzia analityczne pozwalające lepiej wyjaśnić przyczyny zmian i odchyleń budżetowych.

3. Jak poprawić ściągalność gotówki w firmie? – dobre praktyki

  • Na jakie zapisy zwracać uwagę w umowach handlowych?
  • Systemy bonusowe wspierające płynność finansową przedsiębiorstwa
  • Matematyka biznesowo-handlowa i jej wpływ na poprawę cash flow i rentowności firmy?

4. Sprawdzone procedury windykacyjne na czas kryzysu

  • Jak odnaleźć dłużnika i czym w praktyce jest skip tracing?
  • Czy w windykacji zagranicznej warto polegać na procedurach sądowych?

5. Analiza ryzyka utraty płynności w praktyce

  • Procedura postępowania w przypadku niewypłacalności firmy
  • Jak zapobiec upadłości przedsiębiorstwa?
  • W jakich sytuacjach upadłość może być dobrym rozwiązaniem?

6. W jaki sposób, regulacje związane z pandemią zamiast nieść pomoc, mogą zagrozić płynności finansowej?

7. Controlling w chmurze, czyli jak zabezpieczyć ciągłość biznesu w czasie pandemii?

  • Czy rozwiązania chmurowe wspierające controlling dojrzały na tyle, że można je stawiać na jednym poziomie z rozwiązaniami on-premises?
  • Jak można wykorzystać podejście hybrydowe, tak aby czerpać z korzyści oferowanych przez oba rodzaje rozwiązań?
  • Czy kryzys to dobry moment, żeby szukać nowych rozwiązań wspierających controlling?

Osoby docelowe

  • dyrektorzy finansowi
  • controllerzy
  • księgowi

Prelegenci

Zespół ekspertów