Kurs wiedzy o winie

Windows of the World, 4. wydanie polskie. zaktualizowane i rozszerzone

Książka

Cena: 141,90 netto

Opis

Z końcem października 2019 roku ukazało się 4. wydanie legendarnej książki Kevina Zraly'ego "Kurs wiedzy o winie". Książka jest dostępna WYŁĄCZNIE w sprzedaży wysyłkowej! W porównaniu do niedostępnych już wcześniejszych wydań tej książki jej objętość wzrosła do 450 stron, a dodatkowo doszły nowe rozdziały, w tym część poświęcona winom polskim autorstwa Wojciecha Bońkowskiego.

Dodatek o winie polskim: Wojciech Bońkowski

Tytuł oryginału: Windows on the World Complete Wine Course

Wydawca oryginału: Sterling, New York, 2018

Wydawca polski: Explanator After Hours, Akademia Wina, Poznań 2019

www: http://www.kevin-zraly-kurs.pl

 

O Autorze:

KEVIN ZRALY – rozpoczął swą przygodę z winem mając lat dziewiętnaście. Rok później prowadził już pierwsze lekcje. W roku 1976 zatrudniono go w nowo otwartym kompleksie restauracyjnym „Windows on the World”, mieszczącym się na szczycie jednej z dwóch wież World Trade Center. Tu też rozpoczęła działalność Szkoła Wiedzy o Winie „Windows on the World”, która pod kierownictwem Zraly’ego działała tam aż do tragicznego 11 września 2001 roku. Po jakimś czasie nową siedzibą szkoły stał się nowojorski Marriott Marquis Hotel przy Times Square. W ciągu ostatnich trzydziestu lat z ogromnej wiedzy, dowcipu i energii Kevina Zraly’ego skorzystało już ponad 20 tysięcy absolwentów!

W roku 1985 ukazało się pierwsze wydanie „Kursu Wiedzy o Winie”. Dziś jest to najlepiej sprzedająca się książka poświęcona tematyce wina na świecie (ponad 3 miliony egzemplarzy!).

W roku 2008 Zraly, wraz ze słynnym krytykiem Robertem Parkerem stworzył program oceny i certyfikacji win. Wśród wyróżnień otrzymanych przez autora znajdują się: Lifetime Achievement Award (Nagroda za całokształt dorobku) przyznana przez European Wine Council; nagroda Jamesa Bearda dla Wine & Spirit Professional of the Year (Osobowość roku w dziedzinie win i napojów alkoholowych); Man of the Year (Człowiek roku) Food & Beverage Association; czy w końcu, przyznana za niniejszą książkę Wine Literary Award (Nagroda w dziedzinie literatury poświęconej tematyce wina). W roku 2011 otrzymał nagrodę za całokształt swojej działalności przyznawaną przez James Beard Foundation. Kevin Zraly jest członkiem „ławy przysięgłych” Culinary Institute of America, regularnie publikuje też swoje artykuły w dziennikach „The New York Times” i „The Wall Street Journal” oraz magazynach „People”, „Newesweek”, „GQ” i „USA Today”.

O książce:

(...) w ciągu ostatnich 12 miesięcy skosztowałem tysięcy win. Niektóre z nich były dobre, niektóre takie sobie, inne – znakomite. Zwłaszcza w przedziale cenowym 20-30 dolarów za butelkę. Degustując nieprzerwanie kolejne wina, codziennie uczę się nowych rzeczy – a moja podróż trwa i trwa… - Kevin Zraly

„Jedna z najlepszych, kiedykolwiek napisanych książek przekazujących wiedzę o winie.” - THE NEW YORK TIMES

Książka skrzy się entuzjazmem autora. Świeża, ożywcza i nieskomplikowana zarazem - Chicago Tribune

Napisany przystępnym językiem podręcznik Zraly’ego uczy czytelnika prawidłowego myślenia o winie – włącznie z uświadomieniem różnic i podobieństw pomiędzy poszczególnymi regionami i stylami wina. - San Francisco Chronicle

Najbardziej ekscytujący kurs wiedzy o winie, jaki kiedykolwiek umieszczono w książkowej oprawie. - Boston Globe

Przejdź do strony WWW publikacji

Spis treści

  1. WINNA REWOLUCJA: 1970-2019
  2. WINNE PRELUDIUM
    • PRZEGLĄD SZCZEPÓW WIN NA ŚWIECIE
    • BUTELKI I KIELISZKI
    • JAK CZYTAĆ ETYKIETKI NA BUTELKACH WINA?
    • FIZJOLOGIA SMAKU I POWONIENIA
    • SMAKI I AROMATY WINA
    • O DEGUSTOWANIU WIN
    • ZOSTAŃ EKSPERTEM W 60 SEKUND
  3. Wykład I WINA ZE STANÓW ZJEDNOCZONYCH I CZERWONE WINA Z KALIFORNII
  4. Wykład II BIAŁE WINA Z KALIFORNII I WINA Z POZOSTAŁYCH REGIONÓW USA
  5. Wykład III WINA FRANCUSKIE I CZERWONE WINA Z BORDEAUX
  6. Wykład IV CZERWONE WINA Z BURGUNDII I DOLINY RODANU
  7. Wykład V BIAŁE WINA Z FRANCJI
  8. Wykład VI WINA Z HISZPANII
  9. Wykład VII WINA Z WŁOCH
  10. Wykład VIII WINA Z AUSTRALII I NOWEJ ZELANDII
  11. Wykład IX WINA Z AMERYKI POŁUDNIOWEJ
  12. Wykład X WINA Z NIEMIEC
  13. Wykład XI WINA MUSUJĄCE
  14. Wykład XII WINA WZMACNIANE
  15. Wykład XIII RESZTA ŚWIATA
  16. Wykład XIV Wina polskie - aut. Wojciech Bońkowski
  17. SZERSZE SPOJRZENIE NA ŚWIAT WINA
  18. WINNE QUIZY
  19. INDEKS RZECZOWY

Partnerzy

Książka z własnym logotypem firmowym...

Dobra książka to nie tylko udany prezent na co dzień umilający dzień czy inspirujący do rozwoju. To również dobry nośnik treści, którą chcemy przekazać. Może zawierać logotyp, list od Prezesa czy inną ważną z punktu widzenia firmy informację. Publikacja dedykowana (zawierająca treści przekazane przez zlecającego, zwana inaczej kustomizowaną od ang. customize: indywidualizować, przystosowywać, uwzględniać życzenia klienta) czyli to nowoczesny kanał marketingowy, który subtelnie, a jednocześnie skutecznie wesprze budowanie pozytywnego wizerunku firmy inwestującej w rozwój klienta, pomoże w kształtowaniu świadomości marki, a przede wszystkim będzie służyć przez wiele lat…a nie tylko przez rok, jak kalendarz.

Do tych celów mogą służyć nie tylko książki stricte biznesowe. Obdarowując szczególnie ważnych Klientów, czy też VIP-ów warto zadbać o to, by nie był to jeden z wielu podobny prezentów. Często w takich wypadkach daje się butelkę dobrego alkoholu, ewentualnie dodając do tego zestawy do jego otwierania czy przechowywania. Jednak jest ryzyko, iż będzie to jedynie kolejna „pozycja” w barku obdarowanego. Co zatem zrobić, żeby zostać zapamiętanym? Może warto do butelki dobrego wina (albo zamiast niej) zdecydować się na ekskluzywne, dedykowane wydanie legendarnej pracy Kevina Zraly’ego Kurs wiedzy o winie opatrzone logotypem firmy lub zakładką z życzeniami okolicznościowymi. Książka ze wszech miar niezwykła i zasługująca na uwagę nie tylko jako źródło rzetelnej winiarskiej wiedzy, ale także jako niepowtarzalny i bardzo stylowy prezent, który z pewnością zwróci uwagę kontrahentów.

Recenzje

(...) Jeśli nie kupiłeś dotąd żadnej książki na temat wina – zacznij od tej! Jeśli Twoja biblioteka jest pełna tego rodzaju publikacji – musisz kupić jeszcze jedną! Bo reprezentuje ona zupełnie nowe spojrzenie. Sprawia, że wiedza o winie staje się czymś zabawnym, czymś ekscytującym i przekazuje to bogactwo w sposób lekki i bezstresowy – tak jak robi to jej autor.(…) Jest to jedna z najlepszych książek przekazujących wiedzę o winie, jakie kiedykolwiek powstały (…) Entuzjazm autora książki, Kevina Zraly’ego, widoczny jest na każdej jej stronie (…) To wciąż najlepsza książka tego rodzaju.

(Frank Prial, The New York Times)

Autor jest wytrawnym pedagogiem, a jego książka przypomina produkt jakiejś niezwykłej destylacji – pełna życia, nie przytłaczająca, łatwo przyswajalna. Dowcip Zraly’ego i jego legendarna już postawa „frontem do studenta” stanowią integralną część nowego, świeżego podejścia do tematu.

(Wine Spectator)

Kevin Zraly jest najznakomitszym popularyzatorem nauki o winie, jakiego znam. Jego ogromnego wkładu w upowszechnianie i rozwój kultury wina nie sposób przecenić.

(Robert M. Parker, The Wine Advocate)

Informacje techniczne

ISBN: 978-83-931703-4-0

Format: 22 x 24 cm

Objętość: 450 stron w pełnym kolorze

Autorzy

Kevin Zraly

Autor jest jednym z najbardziej znanych wykładowców krzewiących wiedzę o winie i pracujących przez całe swoje życie nad upowszechnieniem kultury picia wina. Jest publicystą współpracującym m.in. z: The New York Times, People, Wall Street Journal, USA Today, GQ czy Newsweek. Jest twórcą i wykładowcą legendarnej szkoły wiedzy o winie Windows on the World Wine School, którą prowadzi od 30 lat. Kursy organizowane są cyklicznie w siedzibie szkoły na Times Square w Nowym Jorku. Do dziś ukończyło je ok. 20 tysięcy absolwentów. Swą wiedzę i doświadczenie zdobywał pracując przez 25 lat jako naczelny sommelier w słynnej restauracji Windows on the World znajdującej się do tragedii 11 września 2001 roku na szczycie nowojorskiego World Trade Center. Restauracja biła rekordy sprzedaży gatunkowego wina w USA oferując 14 tysięcy gatunków trunku i sprzedając ponad 10 tysięcy butelek wina miesięcznie. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień branżowych, między innymi w 2006 roku nagrody Wine Literary Award. Za swoje osiągnięcia otrzymał wyróżnienie Lifetime Achievement Award 2002 nadawane przez Europejską Radę Wina. Otrzymał także nagrodę im. Jamesa Beard’a, Award for Wine and Spirits Professional of the Year. Jest członkiem szeregu stowarzyszeń I komitetów branżowych, a także wraz z Robertem Parkerem twórcą Programu Certyfikacji Wiedzy o Winie.

Cena: 141,90 netto