
"To nie należy do moich obowiązków", czyli jak zapobiegać quiet quittingowi
webinar, 3.02.2023
Webinarium
Cena: 149,00 zł netto
Opis
Zapewne jako szef spotkałeś się w swojej zarządczej karierze z pracownikami, którzy wypadają bardzo dobrze na rozmowie kwalifikacyjnej, ale potem, po okresie próbnym (lub nawet w trakcie), ich motywacja do pracy znacząco spada albo też wieloletni pracownicy zaczynają czuć się w firmie na tyle pewnie, że ograniczają swoje działania do niezbędnego minimum. Poproszeni o wykonanie jakiegokolwiek nadprogramowego zadania odpowiadają: „To nie należy do moich obowiązków”.
Takie zjawisko nie jest oczywiście nowe, ale stosunkowo od niedawna określa się je osobnym terminem: „quiet quitting”, czyli tłumacząc najprościej: „cicha rezygnacja z pracy”. Jakie mogą być przyczyny takiej zmiany podejścia do obowiązków zawodowych, jak jej unikać, a jeśli już się pojawi - jak zminimalizować ryzyko jej negatywnych konsekwencji dla firmy?
Metoda
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z webinaru:
- urządzenie mające dostęp do sieci Internet
- dostęp do konta poczty elektronicznej
- najnowsze wersje przeglądarek internetowych, m.in. Microsoft Edge 84+, Google Chrome 83+, Firefox 78+
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka obsługująca pliki cookies
- połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (4G/LTE) - sugerowana prędkość pobierania (download) 4Mbps (500 kB/s).
Korzyści
Podczas szkolenia odpowiemy na pytania:
- Czym jest quiet quitting i z czego wynika to zjawisko?
- Jak reagować, gdy odkryjemy, że ten problem dotyczy któregoś z naszych pracowników?
- Jaka jest rola szefa w zapobieganiu quiet quittingowi?
- Czy quiet quitting jest jednoznacznie negatywnym zjawiskiem?
- Jakie aspekty kultury organizacyjnej firmy w szczególności odpowiadają za stosunek pracowników do obowiązków?
Zawartość
1. Przyczyny quiet quittingu - po stronie pracodawcy i pracownika
2. Jak sprawdzić, czy masz do czynienia z tym zjawiskiem w swoim zespole sprzedażowym?
3. Przykładowe strategie reagowania na "cichą rezygnację" pracownika
4. Przykładowe scenariusze rozmowy z pracownikiem, u którego dostrzegamy objawy quiet quittingu
5. Wskazówki do analizy kultury organizacyjnej firmy pod kątem zapobiegania quiet quittingowi
6. Sesja pytań i odpowiedzi
Czas trwania
start godz. 10.00
Osoby docelowe
- pracownicy działów handlowych
- menedżerowie sprzedaży
- szefowie sprzedaży i team liderzy
Prelegenci
Prezes zarządu firmy Personia. Rozpoznawalny ekspert w dziedzinie HR, biznesu, przedsiębiorczości i sprzedaży. Trener, mówca inspiracyjny, doradca biznesowy. Od 14 lat z powodzeniem rozwija obszar kompetencyjny pracowników firm poprzez prowadzone szkolenia i rekrutacje. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategicznego rozwoju ich firm i talentów.
Cena: 149,00 zł netto