webinar

"To nie należy do moich obowiązków", czyli jak zapobiegać quiet quittingowi

webinar, 3.02.2023

Webinarium

Opis

Zapewne jako szef spotkałeś się w swojej zarządczej karierze z pracownikami, którzy wypadają bardzo dobrze na rozmowie kwalifikacyjnej, ale potem, po okresie próbnym (lub nawet w trakcie), ich motywacja do pracy znacząco spada albo też wieloletni pracownicy zaczynają czuć się w firmie na tyle pewnie, że ograniczają swoje działania do niezbędnego minimum. Poproszeni o wykonanie jakiegokolwiek nadprogramowego zadania odpowiadają: „To nie należy do moich obowiązków”.

Takie zjawisko nie jest oczywiście nowe, ale stosunkowo od niedawna określa się je osobnym terminem: „quiet quitting”, czyli tłumacząc najprościej: „cicha rezygnacja z pracy”. Jakie mogą być przyczyny takiej zmiany podejścia do obowiązków zawodowych, jak jej unikać, a jeśli już się pojawi - jak zminimalizować ryzyko jej negatywnych konsekwencji dla firmy?

Metoda

Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z webinaru:

  • urządzenie mające dostęp do sieci Internet
  • dostęp do konta poczty elektronicznej
  • najnowsze wersje przeglądarek internetowych, m.in. Microsoft Edge 84+, Google Chrome 83+, Firefox 78+
  • poprawnie skonfigurowana przeglądarka obsługująca pliki cookies
  • połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (4G/LTE) - sugerowana prędkość pobierania (download) 4Mbps (500 kB/s).

Korzyści

Podczas szkolenia odpowiemy na pytania:

  • Czym jest quiet quitting i z czego wynika to zjawisko?
  • Jak reagować, gdy odkryjemy, że ten problem dotyczy któregoś z naszych pracowników?
  • Jaka jest rola szefa w zapobieganiu quiet quittingowi?
  • Czy quiet quitting jest jednoznacznie negatywnym zjawiskiem?
  • Jakie aspekty kultury organizacyjnej firmy w szczególności odpowiadają za stosunek pracowników do obowiązków?

Zawartość

1. Przyczyny quiet quittingu - po stronie pracodawcy i pracownika

2. Jak sprawdzić, czy masz do czynienia z tym zjawiskiem w swoim zespole sprzedażowym?

3. Przykładowe strategie reagowania na "cichą rezygnację" pracownika

4. Przykładowe scenariusze rozmowy z pracownikiem, u którego dostrzegamy objawy quiet quittingu

5. Wskazówki do analizy kultury organizacyjnej firmy pod kątem zapobiegania quiet quittingowi

6. Sesja pytań i odpowiedzi

Czas trwania

start godz. 10.00

Osoby docelowe

  • pracownicy działów handlowych
  • menedżerowie sprzedaży
  • szefowie sprzedaży i team liderzy

Prelegenci

Marta Woźny-Tomczak

Prezes zarządu firmy Personia. Rozpoznawalny ekspert w dziedzinie HR, biznesu, przedsiębiorczości i sprzedaży. Trener, mówca inspiracyjny, doradca biznesowy. Od 14 lat z powodzeniem rozwija obszar kompetencyjny pracowników firm poprzez prowadzone szkolenia i rekrutacje. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategicznego rozwoju ich firm i talentów.