Warsztaty praktyczne

LEAN FACTOR[Y] 2020

Dobre praktyki z firm produkcyjnych - [NIE TYLKO] dla produkcji

Warszawa, 24.09.2020

Centrum Golden Floor, Millenium Plaza, Aleje Jerozolimskie 123a

Opis

UWAGA!

W związku z dynamiczną i niepewną sytuacją (w jakiej wszyscy się znaleźliśmy) związaną z pojawieniem się koronawirusa w naszym kraju, mając na względzie Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, podjęliśmy decyzję o zmianie terminu spotkania. Szkolenie odbędzie się w dniu 24 września 2020 r.


Jeżeli:

  • Chcesz mieć pewność, że w pełni wykorzystujesz posiadane zasoby, a procesy w Twojej firmie są poukładane we właściwy sposób?
  • Chcesz podpatrzeć, jak innym udało się zoptymalizować procesy nie tylko w obszarze produkcyjnym i magazynowym, ale też finansowym i back-office?
  • W Twojej firmie występują problemy z komunikacją w zespole i duża fluktuacja pracowników, a nowe osoby mają problem z wdrożeniem się?
  • Zastanawiasz się, czy metody takie jak: Visual Management, World Class Manufacturing czy Problem Solving znajdą zastosowanie poza obszarem produkcyjnym?
  • Chcesz zobaczyć, jak z sukcesem udało się wdrożyć Throughput Accounting w przedsiębiorstwie produkcji mebli czy przedsiębiorstwie turystycznym?

...nie może zabraknąć Cię na ogólnopolskim spotkaniu!

Korzyści

Dlaczego warto wziąć udział w naszym spotkaniu?

INSPIRACJE Pokazujemy, jakie zmiany i usprawnienia wprowadzić w swojej firmie, optymalizować procesy, eliminować marnotrawstwa i naprawić komunikację w zespole

CASE STUDIES Prezentujemy odniesienia do praktyki, a nie tylko teorię i zachwalanie konkretnych metod

DOBRE PRAKTYKI Pokazujemy, jak innym udało się wdrożyć i co ważne nabrać doświadczenia w pracy z konkretnymi narzędziami i metodami

PROGRAM SZYTY NA MIARĘ Odpowiadamy na potrzeby wszystkich tych, którzy nie mają czasu jeździć po całej Polsce szukając inspiracji w różnych firmach i zakładach. Wiele kluczowych tematów zostanie omówionych podczas jednego dnia konferencji. Tak, by maksymalnie zainspirować i pobudzić do zgłębienia interesujących Państwa tematów.

KAMERALNA ATMOSFERA W odróżnieniu od wielkich konferencji, podczas których bezpośredni kontakt z prelegentem jest utrudniony, a czasem wręcz niemożliwy, my stawiamy na mniejszą liczebność grupy – tak, by każdy mógł aktywnie uczestniczyć w spotkaniu. Dlatego też listy uczestników często zamykamy przed czasem.

 

Ceny specjalne dla prenumeratorów naszych czasopism

  • 890 zł netto

UWAGA! Rabaty za zgłoszenia mnogie i za posiadanie prenumeraty nie łączą się.

 

Zawartość

1. Jak wartości zespołów zmieniają kulturę organizacyjną – studium przypadku

  • Czy i jak dążyć do wzrostu efektywności i zaangażowania pracowników?
  • Modelowanie postaw nowych i obecnych pracowników?
  • Jak wdrożyć i utrzymywać model pracy z wartościami w organizacji?

2. W kierunku optymalnych procesów w obszarze magazynowania i produkcji

  • Rekomendowane metody identyfikacji przyczyn źródłowych problemów
  • Jak określić możliwości w zakresie zmniejszenia wykorzystania zasobów?
  • Jakie zmiany należy wprowadzić oraz w jaki sposób zweryfikować ich skuteczność?
  • Mapować procesy czy nie mapować?

3. Czy World Class Manufacturing może mieć zastosowanie poza produkcją? Jak wyzyskać możliwości metody?

  • Na czym polega program WCM i jak przekuć je na branże inne niż produkcja?
  • Jak budować 100% zaangażowania w każdej organizacji?
  • Jak rozwijać systemowo i systematycznie kompetencje, by w efekcie osiągać cele biznesowe?

4. Szczęśliwi pracownicy nie odchodzą: Training Within Industry- case studies

  • Jakie są krytyczne czynniki fluktuacji pracowników w różnych działach firmy?
  • „W Toyocie wybieramy nowych pracowników na podstawie tego, jak umieją się przywitać” – rekrutacja w praktyce
  • „Szkolenie powinno być przygotowane, przemyślane, ukierunkowane i indywidualne” – adaptacja pracownika jako klucz do sukcesu
  • „Przełożony osiąga wyniki poprzez swoich ludzi” – o znaczeniu dobrych relacji i warunków panujących w pracy

5. Jak wykorzystać narzędzia Zarządzania Wizualnego w celu optymalizacji i poprawy jakości pracy?

  • Czy symbole i kolory mogą zastąpić słowa?
  • Jak dzięki Zarządzaniu Wizualnemu zapewnić efektywną komunikację w zespole?
  • Jak Zarządzanie Wizualne może pomóc w rozwoju pracy standaryzowanej? – przykłady dobrych praktyk

6. Problem Solving – skuteczne rozwiązywanie problemów w procesach

  • Jak poprawnie identyfikować oraz opisywać problemy?
  • Sposoby wyboru właściwych osób oraz organizowanie pracy zespołu do rozwiązywania problemów
  • Metody wyboru tych problemów, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności
  • Analiza przyczyn problemów etap po etapie
  • Jakie narzędzia zastosować do wyboru optymalnego rozwiązania?

7. Studium przypadku wdrożenia Throughput Accounting w przedsiębiorstwie produkcji mebli, przedsiębiorstwie turystycznym i firmie odlewniczej

  • Powody wdrożenia Throughput Accounting – co firmę boli zdaniem firmy?
  • Audyt przedwdrożeniowy – co tak naprawdę firmę boli?
  • Wyzwania podczas wdrożenia (wnioski z audytu) – jakie przeszkody są do pokonania?
  • Przełamywanie paradygmatów tradycyjnej rachunkowości zarządczej – czy to przeszkoda, czy już ograniczenie firmy?
  • Zastosowane narzędzia (wsparcie IT, raporty) – jak pracować w zmienionej rzeczywistości liczbowej?
  • Efekty z wdrożenia – co udało się osiągnąć dzięki Throughput Accounting?

8. System sugestii pracowniczych w praktyce polskich firm - dekalog dobrych praktyk w budowaniu systemu kaizenów

  • Dlaczego działający system sugestii pracowniczych jest ważny?
  • Jak sprawić, by ludziom nie chciało się usprawniać procesów? – kaizen po polsku
  • Właściwa droga - system sugestii pracowniczych elementem kultury organizacyjnej

Osoby docelowe

Zapraszamy przedstawicieli wszystkich poziomów zarządzania współodpowiedzialnych za tworzenie i wdrożenie strategii wzrostu przedsiębiorstw wszelkich branż – dyrektorów zarządzających i finansowych, analityków i controllerów finansowych, dyrektorów produkcji, logistyki, kierowników służb utrzymania ruchu oraz wszystkich zaangażowanych w optymalizację procesów w organizacji.

Prelegenci

Zespół ekspertów