ONLINE

LEAN FACTOR[Y] 2020

Dobre praktyki z firm produkcyjnych - [NIE TYLKO] dla produkcji

Konferencja ONLINE, 24.09.2020

Opis

Jeżeli:

  • Chcesz mieć pewność, że w pełni wykorzystujesz posiadane zasoby, a procesy w Twojej firmie są poukładane we właściwy sposób?
  • Chcesz podpatrzeć, jak innym udało się zoptymalizować procesy nie tylko w obszarze produkcyjnym i magazynowym, ale też finansowym i back-office?
  • W Twojej firmie występują problemy z komunikacją w zespole i duża fluktuacja pracowników, a nowe osoby mają problem z wdrożeniem się?
  • Zastanawiasz się, czy metody takie jak: Visual Management, World Class Manufacturing czy Problem Solving znajdą zastosowanie poza obszarem produkcyjnym?
  • Chcesz zobaczyć, jak z sukcesem udało się wdrożyć Throughput Accounting w przedsiębiorstwie produkcji mebli czy przedsiębiorstwie turystycznym?

...nie może zabraknąć Cię na LEAN FACTOR(Y)!

Metoda

Wprowadziliśmy innowacyjną formułę konferencji - Lean Live Talks

Czy zdarza Ci się, że oglądasz konferencję online i po dwóch godzinnych wystąpieniach jesteś wręcz wyczerpany? Użycie komputera jako medium sprawia bowiem, że nasza koncentracja spada zdecydowanie szybciej, niż podczas tradycyjnej konferencji.

Dlatego my postawiliśmy na Lean Live Talks: zwarte, konkretne i przede wszystkim naładowane wiedzą wystąpienia. A co najważniejsze - dostosowane tematycznie do obecnej sytuacji.

  • Wzięliśmy przykład od najlepszych - inspiracją do powstania Lean Live Talks były wystąpienia światowych ekspertów - TEDTalks - znane ze swojej krótszej, ale jednocześnie bardziej przystępnej formuły wykładów.
  • Koniec z wierceniem się w niewygodnym krześle konferencyjnym - Sales Live Talks możesz oglądać z dowolnego miejsca i w najwygodniejszej dla siebie pozycji.
  • Wiemy, że są wśród nas poranne ptaszki i nocne marki - wszystkie wystąpienia zostaną nagrane i będą dostępne jeszcze przez 5 dni, byś mógł zaplanować ich odsłuchanie wtedy, kiedy Ty jesteś najbardziej efektywny.

Korzyści

Jak to działa?

  1. Wykłady - nie musisz się obawiać, że dotrzesz na miejsce konferencji spóźniony. Przed konferencją otrzymasz na swojego maila dostęp do pokoju wykładowego.
  2. Interakcja z prelegentem - u nas zdążysz zadać swoje pytanie i na pewno dostaniesz odpowiedź. Po każdej prelekcji będziesz mógł wziąć udział w internetowej sesji Q&A z prelegentami.
  3. Networking - otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy wydarzenia na LinkedIn, gdzie z łatwością odnajdziesz i porozmawiasz z innymi uczestnikami konferencji i prelegentami.
  4. Small Talks - przerwy nie muszą być nudne. W ich trakcie pozyskasz m.in. ciekawostki o parzeniu kawy, czy efektywne ćwiczenia biurowe.
  5. Paczka konferencyjna - przed konferencją wyślemy do Ciebie pocztą niezbędnik uczestnika, gdzie znajdziesz materiały konferencyjne i... niespodzianki :)

Dlaczego warto wziąć udział w naszym spotkaniu?

STAWIAMY NA PRAKTYKĘ Prelegenci to wyłącznie eksperci Lean i praktycy, którzy podzielą się z uczestnikami efektami swoich wdrożeń

INSPIRUJEMY Pokazujemy, jakie zmiany i usprawnienia wprowadzić w swojej firmie, optymalizować procesy, eliminować marnotrawstwa i naprawić komunikację w zespole

PROGRAM SZYTY NA MIARĘ Tematyka dostosowana do obecnej sytuacji. Wiele kluczowych tematów zostanie omówionych podczas jednego dnia konferencji. Tak, by maksymalnie zainspirować i pobudzić do zgłębienia interesujących Państwa tematów.

PREZENTUJEMY DOBRE PRAKTYKI Pokazujemy, jak innym udało się wdrożyć i co ważne nabrać doświadczenia w pracy z konkretnymi narzędziami i metodami

CASE STUDIES Prezentujemy odniesienia do praktyki, a nie tylko teorię i zachwalanie konkretnych metod


W cenie udziału w spotkaniu otrzymujesz:

  • 8 szkoleń, dzięki którym uzyskasz merytoryczną wiedzę na najwyższym poziomie
  • możliwość poznania metod: Visual Management, World Class Manufacturing oraz Problem Solving
  • możliwość konsultacji z ekspertami i praktykami podczas sesji Q&A oraz na dedykowanej wydarzeniu grupie
  • pakiet materiałów szkoleniowych, dzięki którym zdobytą wiedzę łatwiej będzie utrwalić i podzielić się nią z innymi pracownikami

Zawartość

1. Jak wartości zespołów zmieniają kulturę organizacyjną – studium przypadku

  • Czy i jak dążyć do wzrostu efektywności i zaangażowania pracowników?
  • Modelowanie postaw nowych i obecnych pracowników?
  • Jak wdrożyć i utrzymywać model pracy z wartościami w organizacji?

2. W kierunku optymalnych procesów w obszarze magazynowania i produkcji

  • Rekomendowane metody identyfikacji przyczyn źródłowych problemów
  • Jak określić możliwości w zakresie zmniejszenia wykorzystania zasobów?
  • Jakie zmiany należy wprowadzić oraz w jaki sposób zweryfikować ich skuteczność?
  • Mapować procesy czy nie mapować?

3. World Class Manufacturing - jak wyzyskać możliwości metody?

  • Na czym polega program WCM i jak przekuć je na branże inne niż produkcja?
  • Jak budować 100% zaangażowania w każdej organizacji?
  • Jak rozwijać systemowo i systematycznie kompetencje, by w efekcie osiągać cele biznesowe?

4. Szczęśliwi pracownicy nie odchodzą: Training Within Industry- case studies

  • Jakie są krytyczne czynniki fluktuacji pracowników w różnych działach firmy?
  • „W Toyocie wybieramy nowych pracowników na podstawie tego, jak umieją się przywitać” – rekrutacja w praktyce
  • „Szkolenie powinno być przygotowane, przemyślane, ukierunkowane i indywidualne” – adaptacja pracownika jako klucz do sukcesu
  • „Przełożony osiąga wyniki poprzez swoich ludzi” – o znaczeniu dobrych relacji i warunków panujących w pracy

5. Jak wykorzystać narzędzia Zarządzania Wizualnego w celu optymalizacji i poprawy jakości pracy?

  • Czy symbole i kolory mogą zastąpić słowa?
  • Jak dzięki Zarządzaniu Wizualnemu zapewnić efektywną komunikację w zespole?
  • Jak Zarządzanie Wizualne może pomóc w rozwoju pracy standaryzowanej? – przykłady dobrych praktyk

6. Problem Solving – skuteczne rozwiązywanie problemów w procesach

  • Jak poprawnie identyfikować oraz opisywać problemy?
  • Sposoby wyboru właściwych osób oraz organizowanie pracy zespołu do rozwiązywania problemów
  • Metody wyboru tych problemów, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności
  • Analiza przyczyn problemów etap po etapie
  • Jakie narzędzia zastosować do wyboru optymalnego rozwiązania?

7. Studium przypadku wdrożenia Throughput Accounting w przedsiębiorstwie produkcyjnym

  • Powody wdrożenia Throughput Accounting – co firmę boli zdaniem firmy?
  • Audyt przedwdrożeniowy – co tak naprawdę firmę boli?
  • Wyzwania podczas wdrożenia (wnioski z audytu) – jakie przeszkody są do pokonania?
  • Przełamywanie paradygmatów tradycyjnej rachunkowości zarządczej – czy to przeszkoda, czy już ograniczenie firmy?
  • Zastosowane narzędzia (wsparcie IT, raporty) – jak pracować w zmienionej rzeczywistości liczbowej?
  • Efekty z wdrożenia – co udało się osiągnąć dzięki Throughput Accounting?

8. System sugestii pracowniczych w praktyce polskich firm - dekalog dobrych praktyk w budowaniu systemu kaizenów

  • Dlaczego działający system sugestii pracowniczych jest ważny?
  • Jak sprawić, by ludziom nie chciało się usprawniać procesów? – kaizen po polsku
  • Właściwa droga - system sugestii pracowniczych elementem kultury organizacyjnej

Osoby docelowe

Zapraszamy przedstawicieli wszystkich poziomów zarządzania współodpowiedzialnych za tworzenie i wdrożenie strategii wzrostu przedsiębiorstw wszelkich branż – dyrektorów zarządzających i finansowych, analityków i controllerów finansowych, dyrektorów produkcji, logistyki, kierowników służb utrzymania ruchu oraz wszystkich zaangażowanych w optymalizację procesów w organizacji.

Prelegenci

Zespół ekspertów